Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

tunang

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath - Wedding

Friday, November 29, 2013

Ragam

Manusia . Pelbagai ragam yang boleh kita tengok dalam setiap diri seorang MANUSIA . Dan dalam hidup ni macam² jenis manusia aku dah hadap . Besor , kecik , tinggi , rendah , kaya , miskin , bandar , kampung . Macam² . . Kadang² sebab tu kita mudah ditipu . Sebab manusia ada pelbagai ragam . Muka baik , tapi dalam nya .. kita tak kan pernah tahu . Untuk menilai sesorang melalui luaran je pada aku tak patut . 

Macam semalam . Entah ape . Kenapa . Aku pun tak tahu . Aku ditegur secara kasar oleh sesorang yang aku sendiri tak kenal . Dan beliau menyatakan untuk aku mengikut ape yang dia mahu kan . Dia fikir dia abang aku ? Keluarga aku ? Siapa dia untuk menegur ? YA ! Tak salah menegur sesama kita . Sesama islam . Tapi kalau yang nampak depan mata Tak melakukan kesalahan ditegur, Yang tak nampak dek mata sedang beromen ko tutup mulut dan mata ? 

Itu la manusia . LUMRAH . Yang nampak ditegur . Yang nampak dan tahu tapi buat² nak SUBAHAT untuk tutup mata dan telinga itu BODOH . Maaf la . Walau aku bukan ahli syurga untuk berkata² . Setidak nya periuk kau , Bini kau , keluarga kau tak pernah aku ganggu -- Apa ada hal nak ganggu hak aku ?

 Kau dodok diam diam . 

Jangan nak SYURGA sangat sampai kau sendiri menempah tiket ke NERAKA . 

No comments: