Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

tunang

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath - Wedding

Friday, November 29, 2013

Ragam

Manusia . Pelbagai ragam yang boleh kita tengok dalam setiap diri seorang MANUSIA . Dan dalam hidup ni macam² jenis manusia aku dah hadap . Besor , kecik , tinggi , rendah , kaya , miskin , bandar , kampung . Macam² . . Kadang² sebab tu kita mudah ditipu . Sebab manusia ada pelbagai ragam . Muka baik , tapi dalam nya .. kita tak kan pernah tahu . Untuk menilai sesorang melalui luaran je pada aku tak patut . 

Macam semalam . Entah ape . Kenapa . Aku pun tak tahu . Aku ditegur secara kasar oleh sesorang yang aku sendiri tak kenal . Dan beliau menyatakan untuk aku mengikut ape yang dia mahu kan . Dia fikir dia abang aku ? Keluarga aku ? Siapa dia untuk menegur ? YA ! Tak salah menegur sesama kita . Sesama islam . Tapi kalau yang nampak depan mata Tak melakukan kesalahan ditegur, Yang tak nampak dek mata sedang beromen ko tutup mulut dan mata ? 

Itu la manusia . LUMRAH . Yang nampak ditegur . Yang nampak dan tahu tapi buat² nak SUBAHAT untuk tutup mata dan telinga itu BODOH . Maaf la . Walau aku bukan ahli syurga untuk berkata² . Setidak nya periuk kau , Bini kau , keluarga kau tak pernah aku ganggu -- Apa ada hal nak ganggu hak aku ?

 Kau dodok diam diam . 

Jangan nak SYURGA sangat sampai kau sendiri menempah tiket ke NERAKA . 

Thursday, November 28, 2013

MukaBook

22-28 (6 Days) – Baru ENAM hari . 6 hari baru . Oh ! Entry hari ini pasal mukabuku . Baru 6 hari aku menghilangkan diri di laman mukabuku , Nampak nya masih belum ada yang menyedari kehilangan aku , dan mungkin kewujudan aku pun tak de siapa ambil tahu . :) 



Sometimes It’s nice to know sometin .

Friday, November 22, 2013

Menunggu .

Masih lagi menunggu . 
Menunggu dan terus menunggu . 

Seperti menunggu hujan dipadang pasir . 

I miss you

I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so that you'll know how much it hurts to miss you.



Noktah .

Hormon . Ye . Mungkin kot Hormon . Hormon Perempuan dah mula merembis ke segala penjuru dalam badan aku ni . Confirm ! Sebab tu feeling semacam , Sedih semacam , garang semacam –


Mungkin ramai yang dah faham kalau perempuan datang hormon² ni , dan mungkin ada yang tidak . Entah la , nak salahkan siapa² pun tak boleh . Mereka di lahirkan bukan untuk faham kita seorang . Mereka ada banyak tanggungjawab dan peranan dalam hidup mereka selain dari ambil tahu perihal hormone perempuan yang tidak menentu ni . – Terasa useless. 

Secara AM dan jujurNya sebenarNya , sebentar tadi baru je berlangsung perang Dunia ke II diantara seorang Gadis dan Jejaka yang sudah mengenali antara satu sama lain baru je 2 tahun dan 5 bulan . Baru je Dua tahun . Belom Doplo Tahun . Kalau Doplo tahun tu baru lama . – Huh~ Mungkin ada sedikit salah faham - - Sedikit Tak puas hati - - Sedikit ..sedikit .. demi sedikit yang kemudian nya terjadi lah perbalahan yang tak pernah diundang dan tak pernah dipelawa .

SALAH itu terlalu besar untuk di tunding kepada sesiapa . Mungkin aku , mungkin kau . Entah la . Kenapa aku masih lagi bertahan . Mungkin terlalu sayang . TAK ! bukan mungkin , tapi pasti . Terlalu sayang . Kadang² tu terasa pengorbanan selama ni POFFFFFF ! meletup – ilang macam tu je , kadang² rasa macam – BODOH . Bukan macam . Memang BODOH . Sahih BODOH nya kerana masih lagi sayang walaupun disakiti . Tapi kadang² terasa bahagia . . Walaupun BODOH dan DISAKITI masih lagi mampu untuk SAYANG sampai ke MATI




SALAH KE AKU ?

I'm Mad at you but i love u soo . ;(

Dear God ! Give me strength to be strong enough to always cherish him , love him and care for him for my entire life . Don't ever let my feelings of sadness overcome to the LOVE i have for him . I'm so Fucking mad at him right now! i just wanna say it out loud ! But i just can't .. I'm not strong enough to hurt him just like the way he hurts me .. :'(


Tuesday, November 19, 2013

Pity U sayang !

Entry hari ini .

Semalam marah - Sedih - Kecewa . Hari ini segala-segala kembali pada yang asal . Tak sampai hati rasa nya nak marah kat iye lama2 . Hik hik~

Sayang nyaaaa kat awookk !

Haishh . Idrus Idrus . Tak abis abis buat saya jatuh jatuh jatuh cinta kat awak banyak kali kan . 

Dalam kepala ni cuma ada je . 

Monday, November 18, 2013

Dugaan

Entry hari ini . 

Ramai cakap , bila bertunang ni .. macam² dugaan datang . Setel satu , satu datang , satu pergi . 
Macam angin ~ Kadang² tu banyak benda yang mendatangkan kemarahan dan pergadohan . Kadang² jugak , kalau dah masing² tak dapat tahan perasaan marah dalam hati tu , sembor jugak . Dan kadang² tu hanya kerana SATU ayat je , sampai akhirat ingat -- Mulut kata "Tak de Pape" -- Hati cuma mampu bertahan . 

Kalau la rasa dalam hati ni tak perlu dikatakan orang boleh paham kan bagus . Tapi tak semua orang macam aku , boleh faham isi hati orang lain tanpa diberitahu "Kenapa" , "Mengapa", "Ada apa" . Susah nak cari orang yang macam aku . Bukan nak memuji - Tapi kenyataan . 

Susah bila bila luah sakit - telan pun sakit . :(

Kecewa

Biarlah hati ni aku je yang tahu . 

:)

Friday, November 1, 2013

Jumaat

Penceritaan di hari jumaat . Iyup ! Aku masih lagi kat office . Buat OT . Saja cari waktu sebentar untuk menulis dalam penceritaan seorang manusia . 

Now a days i feel so down . I don't know why i behave like this . But i think i know, on 29th of October 2013. My closest auntie passed away. I feel so down coz, 10 years ago his son , my closest cousin passed away too . It makes me kindda of like to be alone . Everything's people do around me kindda make me feel angry , and hate .  This is the feeling i never feel before. Seems like i loss my happiness . 

God ! Aku rinduu mami . Mami , maafkan mia . Mia salah sebab xmelawat mami tempoh hari . Mia terlalu mengejar Dunia mia . Mia lupakan mami . Sekarang mami dah xde , Mia ralat sangat -- Mia menyesal . Mia sedih sangat . Mia rinduu . Kenapa mami pergi ? Sape nak cium pp mia lagi macam mami selalu buat ? Sape nak peluk mia erat2 macam mami selalu lakukan setiap kali jumpa mia ? Ramai suruh mia jangan sedih -- suruh mia sabar -- suruh mia redha . Mia cuba mami , mia bkn xcuba , mia cuba . Tapi mia xboleh . Mia rinduuuu . ..